Bierzemy udział w szkoleniach „Lekcja: Enter!”
Bierzemy udział w szkoleniach „Lekcja: Enter!”
TIK NA LEKCJI – czyli jak kreatywnie i efektywnie wykorzystać e-zasoby i urządzenia mobilne na lekcjach
W dniach 22.03.2021-30.04.2021 nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w szkoleniu, dzięki któremu nabyli szereg kompetencji cyfrowych. Szkolenie miało na celu zapoznanie nauczycieli z nowoczesnymi metodami prowadzenia lekcji – aktywizującymi uczniów, wprowadzającymi interakcje między nimi
a pedagogami oraz indywidualizującymi nauczanie. Szkolenie trwało 40 godzin i składało się z 8 modułów.
- MODUŁ 1 – Poznaj sieć. Elektroniczne zasoby edukacyjne. Zasady bezpieczeństwa i współpracy w internecie. Wprowadzenie do szkolenia.
- MODUŁ 2 – Lekcja w sieci – dobierz urządzenie, platformę, aplikację. Posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowym i praca w sieci.
- MODUŁ 3 – Ze smartfonem na lekcji. Aktywizujące metody nauczania wspierane technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi (TIK)
- MODUŁ 4 – Tworzymy własne e-materiały. Elektroniczne zasoby edukacyjne dla różnych przedmiotów.
- MODUŁ 5 – Opracowujemy e-materiały do własnych scenariuszy aktywnych lekcji z TIK – analiza podstawy programowej pod kątem zastosowania TIK we własnym programie nauczania – moduł online. (Metodyczne aspekty kształcenia z wykorzystaniem TIK. Praca własna online na platformie lekcjaenter.pl).
- MODUŁ 6- Przygotowujemy scenariusze lekcji. Metodyczne aspekty kształcenia z wykorzystaniem TIK. Praca nad scenariuszami wzbogaconymi
o technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK). - MODUŁ 7 – Zajęcia w szkole z własnym scenariuszem z wykorzystaniem TIK.
- MODUŁ 8 – Omawiamy przeprowadzone zajęcia. Metodyczne aspekty kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych – omówienie obserwowanych zajęć i zaliczenie szkolenia.
Struktura szkolenia uwzględniała uczenie się przez doświadczenie (cykl Kolba). Punktem wyjścia były doświadczenia uczestników, wynikające z pracy
z uczniami. Ważną częścią szkolenia były różne metody refleksji nad doświadczeniami. Na podstawie rezultatów uczestnicy zaprojektowali i przetestowali swoje strategie edukacyjne, w kontekście prowadzenia zajęć dla uczniów.
Wioleta Wasilewska